Jak se uzdravit změnou stravy a myšlení

Pokud hledáte informace jak se zbavit alergie, akné, bolesti kloubů, kožních problémů, anebo chcete vědět jak se vyléčit z cukrovky, rakoviny či jiné nemoci, pak jste zde správně. Tento článek presentuje naše zkušeností jak se uzdravit změnou stravy a myšlení s odkazy na pečlivě vybrané knihy pro zdraví pro možnost podrobného studia. Knihy jsou od důvěryhodných autorů a obsahují podrobné návody, jak se zlepšením životosprávy můžete uzdravit z každé nemoci.

 

.

Obsah


1. Příčiny nemocí a možnosti uzdravení

Příčiny nemocí / Kdo umí léčit / Proč začít výživou

2. Proč máme jíst stravu syrovou

Vaření degraduje život / Jsme z živých buněk / Proč zvířata nevaří

3. Jak si na syrové stravě pochutnat

Proč si pochutnat / Kuchařky a Speciály / Mám rád teplé jídlo

4. Co a jak máme pro zdraví jíst a pít

Co nejíst (omezit) / Co a kolik čeho jíst / Jak máme jíst a pít

5. Jak začít zdravě jíst

Vyzkoušet 6 týdnů / Jak začít zdravě jíst / Jak dále zdravě jíst

6. Zelená smoothie jsou základ výživy

Důležitost zeleného / Jak se dělá smoothie / Co jsou zelené listy

7. Ostatní potraviny a doplňky stravy

Lisované šťávy / Kvašená zelenina / Klíčky / Doplňky stravy

1. Příčiny nemocí a možnosti uzdravení

a) Příčiny nemocí

Příčinou zdravotních problémů a nemocí (také rakoviny) je především mrtvá strava (vaření, pečení, smažení) a nesprávné myšlení >> nefunkční vztahy k sobě a ostatním (málo lásky, závist, strach, zloba). Závěr >> příčinou nemocí je přetížení a nedostatek z mrtvé stravy a nesprávného myšlení + málo pohybu.

b) Kdo umí léčit

Jediným lékařem, který nás umí vyléčit, jsme my sami >> Naše hlava (mysl) a naše tělo (imunitní systém). K vyléčení však musíme sami (z celého srdce) chtít se uzdravit >> Vyzbrojit se pevnou vůlí pro realizaci změn ve výživě, myšlení a pohybu. Motivace, sebedůvěra, láska a disciplína uzdravuje.

c) Proč začít výživou

Z Příčin nemocí víme, že pro uzdravení zlepšujeme výživu, myšlení a pohyb. Přechodem na syrovou stravu začínáme, protože vyčistí hlavu >> pak se cítíme lépe, což zlepšuje koncentraci na změny v myšlení. Doplněním živin a detoxikací zpevníme také tělo, které pak nebolí a lépe snáší nové pohybové aktivity. 

Zpět na obsah

2. Proč máme jíst stravu syrovou

a) Vaření degraduje život

Z příčin nemocí víme, že hlavní příčinou je horkem zničená (mrtvá) strava >> Ohřev nad 42 °C při vaření, pečení a smažení degraduje životní energii potravin, ničí enzymy, vitamíny a minerály. Proto pro zdraví jíme potravu syrovou (živá strava), tak jako ostatní živočichové >> Čím více, tím pevnější zdraví.

b) Jsme z živých buněk

Naše svaly, kosti, kůže a orgány vytvořila příroda z živých buněk. Ano naše těla stejně jako syrové potraviny (ovoce, zelenina) jsou z živých buněk. Pouze syrové potraviny jsou bioaktivní >> mají životní energii a enzymy. Proto živé buňky našich těl potřebují horkem nepoškozenou syrovou (živou) stravu.

c) Proč zvířata nevaří

Všichni živočichové (kromě lidí) jedí potravu, tak jak ji najdou nebo uloví >> jedí jí syrovou >> proto nejsou nemocní. Navíc se zvířata řídí instinkty >> proto jedí pouze přirozenou potravu vhodnou svému druhu >> například srnky jedí rostliny a vlk maso. Jen člověk časem zapomněl, co a jak to má jíst.

Doporučené knihy: Pečlivě zpracované informace o tom, proč máme jíst stravu syrovou (živou) nabízí knihy z oddělení TOP knihy pro zdraví. Mezi nejzajímavější patří kniha doktora Roberta Morse „Zázračná detoxikace“.

Zpět na obsah

3. Jak si na syrové stravě pochutnat

a) Proč si pochutnat

Krásné, voňavé a chutné jídlo je pro nás jeden z požitků, o který nechceme přijít. Proto je při přechodu na syrovou (živou) stravu důležité vybírat si z kuchařek zdravého nevaření a smoothie receptů jen to, co nám opravdu chutná. Při konzumaci nudných jídel nevalné chuti hrozí návrat k vařené (mrtvé) stravě. 

b) Jak si pochutnat

Pro většinu lidí je představa rozloučit se s milovanými vařenými, smaženými a pečenými jídly nepřijatelná. Naštěstí tito lidé nemusí být smutní, protože na trhu je mnoho kuchařek zdravého nevaření. Tyto knihy představují spoustu receptů živých jídel, která pěkně vypadají, lákavě voní a hlavně báječně chutnají J.

c) Kuchařky a Speciály

Na trhu kuchařských knih najdeme Kuchařky a Speciály. Kuchařky obsahují recepty na všechny druhy syrových jídel (dle zpracování) jako např.: předkrmy, polévky, hlavní jídla, nápoje, saláty, zálivky nebo deserty. Speciály se věnují jedné formě přípravy >> mixování (smoothie), lisování (šťávy), kvašení nebo klíčení.

d) Mám rád teplé jídlo

Mnozí lidé mají rádi teplé jídlo a syrovou stravu si představují jako studená jídla. Přitom například syrové polévky a živá hlavní jídla můžeme jíst příjemně teplá. Stačí je v hrnci na kamnech opatrně ohřát na 42 °C a servírovat na předehřátém talíři. Pak si přijdou na své (pochutnají si) i vyznavači teplých jídel.

Doporučené knihy: Kuchařky zdravého nevaření s velkou nabídkou receptů na syrová jídla, nápoje a smoothie, které nám pomohou si na syrové stravě pochutnat najdeme v nabídce knih Co jíst pro zdraví.

Zpět na obsah

4. Co a jak máme pro zdraví jíst a pít

a) Co nejíst (omezit)

Pro upevnění zdraví omezíme (lépe nejíst) především horkem degradovaná (mrtvá) jídla (vaření, pečení, smažení). Dále omezíme (lépe nejíst) Cukr a potraviny, které ho obsahují / Pečivo / Maso, Vejce, Mléko a mléčné výrobky. Čím méně mrtvých (vařených) a živočišných produktů, tím pevnější zdraví.

b) Co a kolik čeho jíst

Optimální složení zdravé výživy tvoří Ovoce (50 %) a Listová zelenina (30 %). Ostatních 20 % tvoří Zelenina (zejména kvašená), mořské řasy, naklíčená semena, ořechy a včelí produkty. 3–5 % mohou (nemusí) tvořit syrové živočišné potraviny. Grafy složení výživy najdeme v knize Zelená pro život.

c) Jak máme jídla jíst

Pro maximální využitelnost (stravitelnost) živin a pro úsporu energie trávení jíme 60% ovoce a listové zeleniny rozmixované (smoothie) a 20 % vylisované (šťávy). Ostatních 20 % potravin jíme nezpracované. Rozmixování je nutné hlavně u zelených listů, protože uvolní živiny z tuhé celulózové vlákniny.

d) Co a jak máme pít

Ovoce a zelenina obsahují až 90 % té nejkvalitnější organické (živé) vody >> 2 kg obsahují cca 1.7 litru přirozeně nejzdravější vody / šťávy (nápoj). Navíc pijeme denně cca 3 dl čisté vody. Vhodná je voda destilovaná nebo filtrovaná reverzní osmózou. S touto vodou ředíme také smoothie, šťávy nebo polévky.

e) Zásady jedení

Jíme, jen když máme hlad ● Poslední jídlo 3–5 hodin před spaním ● Méně je lepší než více ● V porci co nejméně druhů ● Jíme pomalu a s láskou ● Co nejvíce rozkousat a proslinit ● Pokud jíme tepelně zpracované (mrtvé) a syrové (živé) v jednom jídle, tak nejprve sníme živé (například zeleninový salát).

f) Zdroje a výběr potravin

Při výběru zdraví nejpřínosnějších potravin se z pohledů zdrojů (kde vyrostli) a z pohledu stavu v jakém se tyto potraviny nacházejí (zralost, čerstvost), řídíme těmito kritérii:

  • Divoce rostoucí – (nejvíce živin v optimálních poměrech).
  • Ze své zahrádky – Ovoce, zelenina nebo byliny o kterých na 100% víme, že nejsou chemicky zatížené (postřiky, hnojení), a že vyrostli v úrodné půdě plné živin, si můžeme vypěstovat pouze sami. Kompletní návod na pěstování vlastních potravin v truhlíku doma, na balkoně, na ploché střeše nebo na zahradě presentuje kniha Ekozahrady.
  • Bio kvalita – (více živin, více životní energie, méně chemie).
  • Zralost – (chuť, zásadotvornost >> nezralé je kyselinotvorné).
  • Čerstvost – (od sklizně časem ubývá životní energie a voda).
  • Lokálnost – (vypěstováno co nejblíže, místní soběstačnost, ekologie).


Doporučené knihy: Pečlivě vybrané knihy o zdraví na téma jaké potraviny, v jakém poměru (složení výživy) a podle jakých kritérií si je máme opatřovat (nebo sami pěstovat) najdeme v nabídce knih Co jíst pro zdraví.

Zpět na obsah

5. Jak začít zdravě jíst

a) Vyzkoušet 6 týdnů

Informace v tomto článku nekopírují žádné výživové směry ani diety. Jsou to vědomosti čerpané z knih kompetentních autorů, PLUS naše praktické ZKUŠENOSTI. Přesto nevěřte a vyzkoušejte 6 týdnů zvětšit podíl syrové stravy (co nejvíce) >> Získáte vlastní zkušenost, a té už věřit můžete.

b) Jak začít zdravě jíst

Zdravě jíst můžete začít hned. Stačí si k snídani místo pečiva se šunkou či sýrem, müsli s mlékem nebo koláčku (vše mrtvé) dát jen ovoce >> celé nebo šťávu (vše živé). Optimální je ZELENÉ SMOOTHIE, které do oběda zasytí (viz bod 6). Už po první živé snídani se budete cítit lépe >> A to Vás potěší J.

c) Jak dále zdravě jíst

Nárůst energie, jasnější mysl, pár kilo dole a ústup zdravotních potíží motivuje. Další zvyšování podílu živé stravy závisí na úrovni zdraví, které chcete docílit. Při výskytu projevů detoxikační krize (dočasné zhoršení stavu) rychlost přechodu na živou stravu zpomalíme. Týká se hlavně silně zatížených lidí.

d) Najít spřízněné duše

Pokud nemáte v okruhu rodiny, přátel nebo spolupracovníků podporu pro výživu syrovou stravou, pak se osvědčilo vyhledat  spřízněné duše a spojit se s nimi. Najít je můžete pod klíčovými slovy Vitariáni / Živá, syrová nebo RAW strava. Zde najdete lidi, kteří jedí syrovou stravu (vitariáni) a rádi Vás podpoří.

Zpět na obsah

6. Zelená smoothie jsou základ výživy

a) Důležitost zeleného

Kniha Zelená pro život popisuje důležitost zelených listů ve výživě, protože obsahují v optimálním množství důležité živiny. Zejména Chlorofyl (zkapalněné slunce a nositel kyslíku), Vlákninu (čištění střev), Omega 3 mastné kyseliny (metabolismus) a Bílkoviny v ideální formě jednotlivých aminokyselin.

b) Jak se dělá smoothie

Do výkonného mixéru dáme zelené listy, zalijeme vodou a rozmixujeme na kaši. Přidáme sladké ovoce (banán, jablko nebo ananas) a společně s listy domixujeme. ZELENÉ SMOOTHIE je hotovo. Hmotnostní poměr 30 % listy a 70 % ovoce. 200 prověřených receptů nabízí kniha Zelené smoothie.

c) Co jsou zelené listy

Zelené listy jsou např.: Hlávkový salát, Špenát, Rukola nebo Polníček (říkáme jim listová zelenina) představuje kniha Zelené smoothie. Výživnější jsou divoce (volně) rostoucí byliny jako např.: Pampeliška, Jitrocel, Kopřiva nebo Šťovík a listy stromů jako např.: Bříza, Lípa nebo Javor >> více v knize Divoké a jedlé.

d) Mixování uvolní živiny

Rozmixováním ovoce a zeleniny docílíme lepší a rychlejší stravitelnost. Tím ušetříme energii trávení. Rozmixování je nutné hlavně u zelených listů, protože uvolní živiny z tuhé celulózové vlákniny. Na 200 smoothie receptů převážně s ovocem a listovou zeleninou představuje kniha Zelené smoothie.

Zpět na obsah

7. Ostatní potraviny a doplňky stravy 

a) Lisované šťávy

Vlákniny zbavené šťávy lisované z ovoce a zeleniny jsou nejrychleji stravitelné >> tím šetří energii trávení. Proto pití šťáv urychluje nárůst energie a regeneraci (podpora při nemoci). Šťávy patří do každého jídelníčku. Také s nimi ředíme nebo sladíme smoothie. Více v knize Šťávy a míchané nápoje z přírody.

b) Kvašená zelenina

Kvašení (fermentování) je proces podobný trávení, při kterém se štěpí enzymy, množí živiny a prospěšné bakterie (probiotika). Zkvašením získáme živou, lehce stravitelnou léčivou stravu. Je to nejzdravější způsob zpracování a konzervace zeleniny. Průvodcem je kniha Kvašená zelenina pro zdraví a vitalitu.

c) Klíčky a výhonky

Klíčení uvolňuje v budoucích rostlinkách energii a zablokované enzymy. Tím probouzí jejich životní sílu. Z tvrdých semínek, obilovin a luštěnin získáme klíčením poživatelnou a zdravou potravu po celý rok. Zelené výhonky travin a obilnin jsou výborné také pro léčivá zelená smoothie. Více v knize Domácí klíčky.

d) Doplňky stravy

Při dodržování zásad přirozené výživy uvedených v kapitole 4 „Co a jak pro zdraví jíst“ doplňky stravy nepotřebujeme. Jinak používáme organické (živé) doplňky, bohaté na živiny a enzymy. Tato kriteria splňuje například enzymový doplněk Regulatpro Bio, o kterém píší lékaři v knize Diagnóza: „Konečně zdráv“.

Zpět na obsah

Autor článku: Jaroslav Langer – zakladatel přírodní lékárny Baron.cz. Zveřejněno: 11. 3. 2012


Obl íbené