Zdravá výživa podle šimpanze

Šimpanz rozumí zdravé výživě >> Proto Nevaří ani Nepeče / Jí Ovoce a Listy / Nejí Pečivo ani Maso.

Vítejte v článku Přírodní lékárny Baron „Zdravá výživa podle šimpanze“. Většina lidí jí to, co jim dávali Rodiče >> Jedí horkem degradovaná Mrtvá jídla (Vaření, Pečení, Smažení), navíc v nesprávném složení. ANO >> Lidé jedí to, co jíst nemají a ještě si to horkem zničí. Vzorem pro zdravou výživu je (člověku nejbližší tvor) Šimpanz, který Nevaří ani Nesmaží / Nejí Maso, Těstoviny ani Pečivo (mrtvá strava) >> Šimpanz jí převážně Ovoce a Listy (živá strava). Navíc Nezávidí ani Nelže. Proto je Zdráv a žije v Radosti a Lásce. Zdroje >> Knihy o zdravé výživě / Související článek >> Příčiny nemocí.

 

Stres, psychické problémy lidí

Přejeme získání přínosných informací o zdravé výživě z přírodní lékárny Baron.

Obsah článku

1. Co je zdravá výživa lidí & Jak šimpanz ví, co má jíst

2. Proč lidé jedí mrtvou stravu & Proč jíst jako šimpanz

3. Co je Nezdravá výživa & Jedení toho co jíst nemáme

4. Co, jak a kolik čeho jíst & Viz Strava Šimpanze

5. Co a jak máme pít & Pijeme jedením ovoce

6. Jak začít zdravě jíst & Jak dále zdravě jíst

7. Zásady zdravého jedení & s Láskou / Méně / Pomalu

8. Biologizace živin v potravě & Energií nabité enzymy

9. Zelená smoothie & Základ zdravě výživy

10. Ostatní potraviny & Klíčky / Řasy / Ořechy

11. Doplňky stravy & Při částečném Vitariánství

12. Pomohl Vám článek & Pošlete adresu potřebným

13. Autor článku & Garant kvality obsahu

1. Co je zdravá výživa lidí & Jak šimpanz ví, co má jíst

Zdravá výživa lidí jsou Potraviny (druhy a podíly), které nám pro přirozenou výživu naprogramovala Příroda. Dostali jsme od ní (stejně jako ostatní živočichové) návod na zdravou výživu. Po odstavení od mateřského mléka jsme nezapnuli výživový Instinkt a začali jíst to, co nám dávali doma >> Bohužel většinou mrtvou a nesprávně složenou stravu. To se šimpanzovi nestává >> po odstavení zapne výživový instinkt a začne jíst svoji přirozenou stravu >> Ovoce a Listy. Vysvětlení proč máme jíst to, co nám předurčila Příroda, popisuje učebnice biologie a abeceda léčitelství Zázračná detoxikace.

2. Proč lidé jedí mrtvou stravu & Proč jíst jako šimpanz

Lidé jedí to, čím je krmili v dětství a pokračují v tom v dospělosti. Nedivíme se, také nás dříve nenapadlo zjišťovat, co máme pro zdraví jíst. Příchod NEmoci a nadváhy nás vedl k hledání. Nejvíce se Přirozené výživě (tomu, co máme jíst) přiblížila paní Viktoria Boutenková, která Zdravou Výživu více než 30 let zkoumá. Ve svém Bestselleru „Zelená pro život“ na straně 32 píše >> Lidem se nejvíce podobají šimpanzi. Kromě podobného těla a chůze mají na 99,4 % shodnou DNA. …. a NÁPAD jíst jako šimpanzi byl na světě. ANO >> Syrové ovoce a zelené listy jsou nejblíže Zdravé výživě člověka.

3. Co je Nezdravá výživa & Jedení toho co jíst nemáme

Největší zátěž pro organismus představuje MRTVÁ STRAVA (Vaření, Smažení, Pečení) a konzumace potravin, které ČLOVĚK JÍST NEMÁ >> především Živočišné produkty >> Maso, Vejce, Mléko a Pečivo. Mrtvá a Nesprávně složená strava Překyseluje, Zahleňuje a Zanáší tělo odpady. Následkem jsou (vedle nadváhy) zdravotní problémy a později NEmoc. Co se při konzumaci NEzdravé výživy v organismu odehrává popisuje článek Příčiny nemocí.

 

Živočišné produkty jsou potravou z druhé ruky. Okrádají tělo o Energii a Enzymy.


Hlavní zásady zdravé výživy
 

  • Nevařit >> Jíst vše syrové, tak jako ostatní živočichové.
     
  • Složení >> Jíst druhy potravin, které nám určila příroda.
     
  • Podíly >> Základem je Ovoce (40 %) a Zelené listy (30 %).

4. Co, jak a kolik čeho jíst & Viz Strava Šimpanze


a) Druhy a podíly potravin & Co jedí lidé a co šimpanzi

Kulaté grafy níže ukazujíí rozdíly ve výživě (druhy a množství) u Většiny lidí (1), u Vitariánů (2) u Šimpanze (3). V levém grafu vidíme, že většina lidí jí  95 % nesprávných a navíc mrtvých potravin. Vitariáni nevaří, což je správně, jedí dostatek ovoce, ale málo zelených listů. Proto se Vitariáni cítí báječně, ale nedocílí 100% úrovně zdraví. Zdravé výživě lidí je nejblíže graf 3.
 

1. Strava většiny lidí      2. Strava Vitariánů   3. Strava Šimpanze
     
     
     

b) Kdo jsou Vitariáni & Lidé, kteří nevaří ani nepečou

Vitariáni jsou chytří Lidé, protože si potravu neničí horkem (Vaření, Pečení, Smažení). Své výživě říkají Syrová, Živá nebo také RAW strava. Vitariánství je od slova „Vitalita“ >> Proto si můžeme představit, jak se Vitariáni parádně cítí. Vitariáni při sušení nebo ohřevu RAW jídel nepřekračují teplotu 42 °C. Vitarián si dá místo guláše nebo špaget banán nebo jablko a je po jídle >> UŠETŘÍ ČAS a PENÍZE. Více informací nabízí článek RAW Strava a Vitariánství


c) Složení zdravé výživy & Složky a jejich podíly

Optimální složení zdravé výživy a jejich podíly kopíruje v hlavních složkách stravu šimpanze. Zásadní podíl zdravé výživy člověka tak představuje Ovoce a Zelené listy (listová zelenina, byliny). Skladbu výživy (druhy a podíly) složek dodržujeme v rámci týdnů až jednoho měsíce. Maso konzumovat nemusíme, protože ho chtěně či nechtěně jíme v ovoci a zelenině (červíci). ALE .... například Tatarský biftek si občas dát můžeme.
 

  • Ovoce jakékoliv sladké a zralé >> 40 %.
     
  • Zelené listy, nať, tráva a byliny >> 30 %.
     
  • Zelenina, hlavně kvašená (zelí) >> 10 %.
     
  • Mořské řasy (Wakame, Kombu) >> 8 %.
     
  • Ořechy a semínka (naklíčená) >> 7 %.
     
  • Med, propolis, mateří kašička >> 3 %.
     
  • Maso .... třeba Tatarský biftek >> 2 %.


d) Jak máme jídla jíst & 70% Zelená smoothie

Pro maximální využitelnost (stravitelnost) živin, a pro úsporu energie trávení, jíme 70 % Ovoce a Listové zeleniny rozmixované.  ANO >> 70% potravy jíme pitím Zelených smoothies. Ostatních 30 % potravin jíme nezpracované. Rozmixování je nutné hlavně u zelených listů, protože uvolní živiny z tuhé celulózové vlákniny.


e) Výběr potravin & Divoké, Zahrádka, Bio

Při výběru zdraví nejpřínosnějších potravin se z pohledů zdrojů (kde vyrostli) a z pohledu stavu, v jakém se nacházejí (zralost, čerstvost), řídíme níže popsanými kritérii. Prioritou při výběru zelených listů, listové zeleniny a bylin jsou volně (divoce) rostoucí, protože nejsou přešlechtěné člověkem. Proto disponují větší životní energií a obsahují více živin.
 

  • Divoce rostoucí >> Nejvíce živin v optimálních poměrech.
     
  • Ze své zahrádky >> Sobě můžeme věřit, že nechemizujeme.
     
  • Bio kvalita >> Více živin, více životní energie, méně chemie.
     
  • Zralost >> Chuť, zásadotvornost / Nezralé je kyselinotvorné.
     
  • Čerstvost >> Od sklizně časem ubývá životní energie a voda.
     
  • Lokálnost >> Vypěstováno co nejblíže, místní soběstačnost.


f) Ze své zahrádky

Ovoce, zelenina nebo byliny o kterých na 100% víme, že nejsou chemicky zatížené (postřiky, hnojení), a že vyrostli v úrodné půdě plné živin, si můžeme vypěstovat pouze sami. Kompletní návod na pěstování vlastních potravin v truhlíku doma, na balkoně, na ploché střeše nebo na zahradě prezentuje kniha Ekozahrady

5. Co a jak máme pít & Pijeme jedením ovoce


a) Ovoce má 80 % vody & 1 kg = 2 až 3 sklenice

Přirozený příjem tekutin docílíme jedením ovoce, které obsahuje 70 až 90 % té nejkvalitnější organické (živé) vody s optimálním obsahem minerálů a vitamínů. Snědením 1 kg ovoce „vypijeme“ 2 až 3 sklenice přirozeně nejzdravější vody (šťávy). Navíc můžeme pít čistou vodu, s kterou ředíme také Smoothie nebo RAW polévky.


b) Kohoutkovou nepít & Destilovaná / Filtrovaná

Pro pití, když sníme málo ovoce, a pro ředění Smoothie, používáme vodu Destilovanou nebo Filtrovanou reverzní osmózou. Tím kohoutkovou vodu zbavíme Agrochemikálií (Postřiky, Hnojiva) / Pharmasyntetik (Hormony, ATB), Anorganických minerálů a Chloru. Destilované vodě říkáme „Hladová voda“, protože má největší kapacitu vázat živiny nebo odpady.

6. Jak začít zdravě jíst & Jak dále zdravě jíst


a) Vyzkoušet 6 týdnů & Získat vlastní zkušenost

Informace v tomto článku nekopírují žádné výživové směry ani diety. Jsou to naše vědomosti čerpané z knih kompetentních autorů, PLUS naše vlastní (osobní) ZKUŠENOSTI. Přesto nevěřte a vyzkoušejte 6 týdnů zvětšit podíl syrové stravy (co nejvíce) >> Získáte vlastní zkušenost, a té už věřit můžete.


b) Jak začít zdravě jíst & Stačí ovocná snídaně

Zdravě jíst můžete začít hned. Stačí si k snídani místo pečiva se šunkou či sýrem, vločkami s mlékem nebo koláčku (vše mrtvé) dát jen Ovoce >> celé nebo šťávu (vše živé). Optimální snídaně je ZELENÉ SMOOTHIE, které do oběda zasytí (viz odstavec 9). Už po první živé snídani se budete Cítit Lépe >> A to Vás potěší.


c) Jak dále zdravěji jíst & Přidáme RAW oběd

Nárůst energie, Pár kilo dole, Lepší trávení, Méně bolestí a TÍM LEPŠÍ NÁLADA motivuje k dalšímu zvyšování podílu živé stravy. Pokud chceme dále zlepšovat tělesnou a duševní kondici, pak přidáme RAW oběd >> Místo Bagety nebo guláše si dáme Smoothie nebo Banán. Dalším zvětšováním podílu syrové stravy docílíme vyšší úrovně zdraví.


d) Doma žádná podpora & Najít spřízněné duše

Pokud nemáme v okruhu rodiny, přátel nebo spolupracovníků podporu pro výživu syrovou stravou, pak se osvědčilo vyhledat  spřízněné duše a spojit se s nimi. Najít je můžeme pod klíčovými slovy Vitariáni / Živá, Syrová nebo RAW strava. Zde najdeme lidi, kteří jedí syrovou stravu (vitariáni) a rádi Vás podpoří.

7. Zásady zdravého jedení & s Láskou / Méně / Pomalu

  • Poslední jídlo 3 až 5 hodin před spaním.
     
  • Méně jídla je vždy zdravější než více.
     
  • V jednom jídle jíme co nejméně druhů.
     
  • Jídlu poděkujeme a pochválíme ho.
     
  • Jíme pomalu, s Pokorou a Láskou.
     
  • Co nejvíce rozkousat. Zejména listy.
     

Nejdříve jíme živou & Potom Mrtvou stravu

Pokud jíme tepelně zpracované (mrtvé) a syrové (živé) v jednom jídle, například špagety (mrtvá strava) a zeleninový salát (živá strava), tak nejprve sníme to živé (salát). Imunitní systém spokojeně hlásí >> Ano je to OK >> Přichází živá strava s vlastními enzymy, které pak pomohou strávit i tu mrtvou část jídla bez enzymů.

8. Biologizace živin v potravě & Energií nabité enzymy

Tepelné zpracování potravin a dlouhé skladování snižuje BioAktivitu (životní energii) živin, což omezuje jejich schopnost prostupu do buněk. Sluneční energií nabité enzymy v doplňku stravy Regulatupro Bio, uvolněné při fermentaci ovoce, zeleniny a ořechů zvyšují energii potravy. Tento jev, který nazýváme BIOlogizace živin v potravě, zlepšuje jejich prostup do buněk. BIOlogizaci aktivujeme příjmem 5 ml Regulatupro Bio před jídlem.
 

Regulatpro Bio před jídlem zvyšuje bioaktivitu, a tím využitelnost živin.

Regulatpro Bio před jídlem zvyšuje BioAktivitu potravy a tím využitelnost živin.
.

9. Zelená smoothie & Základ zdravě výživy


a) Důležitost zeleného & Chlorofyl, Vláknina, Omega 3

Paní Boutenková v knize Zelená pro život popisuje důležitost zelených listů ve výživě, protože obsahují v optimálním množství důležité živiny. Listy obsahují životně důležitý Chlorofyl (zkapalněné slunce a nositel kyslíku), Vlákninu (čištění střev), Omega 3 mastné kyseliny (metabolismus) a Bílkoviny v ideální formě jednotlivých aminokyselin.


b) Jak se dělá smoothie & Zelené listy + sladké ovoce

Do mixéru dáme Zelené listy, zalijeme vodou a rozmixujeme na kaši. Přidáme sladké ovoce >> Banán, Jablko nebo Ananas, půl Citronu a společně s Listy domixujeme. ZELENÉ SMOOTHIE je hotovo. Hmotnostní poměr 30 % Listy a 70 % Ovoce. 60 receptů na ZELENÁ SMOOTHIE najdeme v knize Zelená pro život a dalších 200 receptů nabízí kniha ZELENÉ SMOOTHIE.


c) Co jsou zelené listy & Listová zelenina, Kopřiva

Zelené listy, kterým říkáme Listová zelenina >> Špenát, Rukola, Mangold nebo Polníček představuje ve 200 receptech kniha ZELENÉ SMOOTHIE. Výživnější jsou divoce (volně) rostoucí byliny >> Pampeliška, Jitrocel, Kopřiva nebo Šťovík a Listy stromů >> Bříza, Lípa nebo Javor. Přehled 60 jedlých Listů a travin představuje kniha DIVOKÉ a JEDLÉ.


d) Mixování uvolní živiny & Nutné u zelených listů

Rozmixováním ovoce a zeleniny docílíme lepší a rychlejší stravitelnosti. Tím ušetříme energii trávení. Křehkou Listovou zeleninu rozmixujeme snadno v běžném mixéru. Pro rozmixování volně rostoucích Listů, které jsou velmi houževnaté potřebujeme k uvolnění živin z tuhé celulózové vlákniny výkonný mixér jako například Vitamix.


e) Jak dlouho vydrží & Fermentované smoothie

Zelené smoothie vzduchotěsně uzavřené ve sklenici s víčkem vydrží v ledničce 3 až 4 dny což nám přináší velkou úsporu času. Pokud smoothie necháme 12 až 24 hodin při pokojové teplotě v otevřené nádobě, tak získáme zdravější fermentované smoothie. Nová nakyslejší chuť má své příznivce a velice chutná také psům.  

10. Ostatní potraviny & Klíčky / Řasy / Ořechy 


a) Lisované šťávy & Rychlá stravitelnost

Vlákniny zbavené šťávy vylisované z ovoce či zeleniny jsou nejrychleji stravitelná výživa, která šetří energii trávení. Proto pití šťáv urychluje nárůst Energie, což oceníme zejména při NEmoci. Pokud v jednom dni sníme málo ovoce, pak můžeme šťávy pít, ale maximálně 20 % podílu ve výživě. Téma popsal průkopník syrových šťáv Doktor Norman Walker. Jeho kniha Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy je léčitelskou klasikou.


b) Kvašená zelenina & Probiotické bakterie

Kvašení (fermentování) je proces podobný trávení, při kterém se štěpí enzymy, množí živiny a prospěšné bakterie (probiotika). Zkvašením získáme živou, lehce stravitelnou léčivou stravu. Je to nejzdravější způsob zpracování a konzervace zeleniny. Historii, recepty a přínosy kvašení popisuje kniha Kvašená zelenina pro zdraví a vitalitu.
 

Kvašení je zdraví způsob konzervace / Klíčení umožňuje mít čerstvé rostliny i v zimě.

c) Klíčky a výhonky & Čerstvé po celý rok

Klíčení uvolňuje v budoucích rostlinkách Energii a zablokované enzymy. Tím probouzí jejich životní sílu. Z tvrdých semínek, obilovin a luštěnin získáme klíčením poživatelnou a zdravou potravu po celý rok. Zelené výhonky travin a obilnin jsou výborné také pro Zelená Smoothie. Téma klíčení dobře popisuje Rita Galchusová v knize Domácí klíčky po celý rok


d) Mořské řasy & 20 krát více živin

Život vzešel z moře. Proto mořská voda, mořská sůl a rostliny žijící v moři obsahují kompletní spektrum všech životně důležitých Minerálních látek a Stopových prvků. Platí to zejména pro rostliny (mořské řasy) rostoucí na mořském dně. Proto řasy obsahují 20 krát více Živin, Vitamínů a Minerálů než rostliny suchozemské.


e) Ořechy a semínka & Odblokování enzymů

Ořechy a semínka jsou spící miminka budoucích rostlin. Aby ožila až za podmínek vhodných pro život (Vlhko, Teplo), tak jim příroda zablokovala růstové enzymy. Proto ořechy a semínka před jídlem 12 až 24 hodin namáčíme. Vlhko odblokuje enzymy, a tím získáme potravu plnou životní energie s funkčními enzymy, které potravu pro strávení rozštěpí.

11. Doplňky stravy & Při částečném Vitariánství

Při dodržování zásad zdravé výživy (druhy a složení), a při podílu syrové stravy nad 80% jsme výživově optimálně zaopatřeni. Proto doplňky stravy nepotřebujeme. Při částečném Vitariánství do 80 % podáváme BioAktivní doplněk stravy z kaskádově fermentovaného ovoce, ořechů, zeleniny a bylin Regulatpro Bio.
 

Regulátpro Bio posiluje imunitu a BIOlogizuje zejména tepelně zpracovanou potravu.

12. Pomohl Vám článek & Pošlete adresu potřebným

Pokud informace v tomto článku přispěli k nastartování změn ve Vaší výživě vedoucí k upevnění zdraví, pak se splnil záměr našeho poslání, kterým je Šíření informací o přirozeném zdraví. Chcete-li naše aktivity podpořit, řekněte o článku lidem, kteří se o Zdravou výživu zajímají. Zde je adresa článku: https://www.baron.cz/zdrava-vyziva-podle-simpanze/.   

13. Autor článku & Garant kvality obsahu

Autorem článku je Jaroslav Langer, zakladatel přírodní lékárny Baron, kde rozumíme přirozenému zdraví. Proto  prezentujeme pouze informace, kterým věříme. Přejeme získání přínosných informací, vedoucích k upevnění zdraví. Zveřejněno 11. 3. 2019. Korektury 13. 6. 2020.
 


Zdraví upevňuje Láska, Radost, Smích a Živá strava